Hyvät asiakkaidemme läheiset
Julkaistu: 2020-04-23Teemme tiiviisti töitä sen eteen, että läheisenne voivat hyvin myös koronavirusepidemian aikana. Kattavista ennaltaehkäisevistä toimenpiteistämme huolimatta koronavirusepidemia koskettaa myös Humanan palveluita. Siksi olemme valmistautuneet huolella myös siihen, että jossain palveluidemme piirissä ilmenee koronavirustartuntoja. Koronavirustartuntatapauksessa tiedotamme välittömästi omaisia ja läheisiä tilanteesta.
Teemme parhaamme, että meillä on suojavarusteita käytössä riittävä määrä. Suojavarusteiden saatavuudessa on kuitenkin haasteita niin kotimaassa kuin ulkomaillakin, joten riittävä varustetason ylläpito vaatii meiltä aktiivista työtä. Siihen olemme sitoutuneita.
Myös sosiaali- ja terveysministeriö on kiinnittänyt huomiota suojavarustuksen merkitykseen ympärivuorokautisissa asumispalveluissa. Olemme päivittäneet omat käytäntömme ministeriön 9. huhtikuuta antaman ohjeistuksen mukaisiksi. Terveitä, oireettomia asiakkaita hoidettaessa ammattilaisemme toimivat annetun ohjeistuksen mukaisesti. Tämän tarkoituksena on ehkäistä mahdollisen oireettoman koronavirustartunnan leviäminen. Mikäli kodissamme ilmenee koronavirustartunta tai koronavirusepäily, pukeudumme kattavampaan suojavarustukseen hoitaessamme oireilevaa asiakasta. Pyrimme kaikin keinoin ehkäisemään koronavirusinfektion leviämisen kodeissamme.
Kotimme tekevät aktiivisesti yhteistyötä ja jakavat keskenään hyväksi havaittuja ideoita ja keinoja koronaepidemiaan varautumisessa. Lue lisää tavoista, joilla elämä kodeissamme pyritään pitämään rikkaana ja aktiivisena myös tänä poikkeuksellisena aikana.
Päivätoiminta jatkuu uusilla tavoilla
WhatsApp-puhelut piristivät pääsiäisenä
Yhteisöllisyyden merkitys on kasvanut
Lämpimin terveisin,
Annareetta Vaara
Palvelujohtaja
annareetta.vaara@humana.fi